1.Neveser Taşdelen Konaklarındaki mevcut tabloyu özetlemek gerekirse;
a.Kat Malikleri olarak sıkıntılarımızı gündeme getirmeye çalıştığımız çok sayıda yazımız iletilmiş ve TOKİ yetkilileri ile Ankara/İstanbul bürolarındaki görüşmeler
yapılmıştır.
b.Yüklenici ise ısrarla yazılarımıza cevap vermemektedir.
c.Kat malikleri satın alırken, kiracılarımız ise bu konutları seçerken yüzme havuzlarını bir tercih nedeni olarak görmüşlerdir.
d.Ancak yüzme havuzları başta olmak üzere ortak alanların büyük bölümü kullanıma hazır hale getirilmemiştir. Bunun da ötesinde yüzme havuzları haşarat kaynağı olarak çevreye zarar vermektedir.
2.TOKİ İstanbul Uygulama Daire Başkanlığının;
- … 22 Temmuz 2009 tarihli ilgi (a) yazısı ile “sosyal tesis ve havuzların kullanıma açılması “ konusunun yükleniciye iletildiği,
-yüklenicinin de “havuzların hazır olduğu ve yönetime teslim edildiği,
-ancak yönetim konusunda ihtilaflardan dolayı işletim giderlerinin karşılanmasının mümkün olmadığı,
-bu nedenle havuzların hizmete verilmesinde gecikme bulunduğu “ anlamında cevap alındığı belirtilmiştir.
Site Yönetimi konusunda ise, konu ile ilgili yargıya intikal etmiş bir hukuki uyuşmazlığın bulunduğu yüklenici firma tarafından İdareye iletildiğinden, hangi site yönetiminin muhatap olarak kabul edileceği hususunun İdare tarafından hukuki süreç sonunda değerlendirileceği ifade edilmiştir.
3.Eksik bilgilendirmeden kaynaklanabilecek muhtemel olumsuzlukların önüne geçilmesi bakımından aşağıda sunulan hususların da çalışmalarda dikkate alınmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir:
a.Sosyal tesisin işletilmesi konusunda yüklenicinin de katılımı ile hazırlık yapılmış ve bu husus Neveser Taşdelen Konakları 2.Genel Kurul Toplantı Tutanağı ile kararlaştırılmıştır,
b.Yine “01.01.2009 – 31.12.2009 Dönemi İşletme Projesi” ile de Sosyal Tesisin işletilmesine ilişkin bir bütçe oluşturulmuştur.
c.Diğer bir ifade ile; Sosyal Tesisi işletme için kaynak mevcuttur. Sosyal Tesis kullanıma hazır hale getirilmesi ihtimali için işletme konusunda hazırlık yapılmıştır. Yüklenicinin Sosyal Tesisi hazır hale getirmesine ihtiyaç bulunmaktadır.
d.Yönetim konusunda ise aşağıdaki bilgilerin ikna edici fikirler verebileceği düşünülmektedir:
(1)Sadece yüklenici temsilcileri tarafından üç kişi ile imzalanan ve bir nüshası EK’te de sunulan ve Olağanüstü Genel Kurul Toplantı Sonuçları olduğu iddia edilen ilgi(c) yazı ekinde “Hazirun Cetveli” konulmamıştır (anılan toplantının hiç yapılmadığı veya Kat maliklerinde çoğunluğu sağlayacak katılım olmadığı izlenimi edinilmiştir). Aynı yazı ekinde yer alan “4. Olağanüstü Genel Kurul Toplantı Tutanağı başlığı altında yer alan altı adet imzanın dört adedinin Cüneyt Turkut’a ait olması, diğer bir ifade ile 354 konutu bulunan bir sitenin toplantı tutanağını sadece üç yüklenici temsilcisince imzalanması dikkati çekmektedir.
(2)Buna karşılık Kat Maliklerinin katılımı ile yapılan ve birer nüshası EK-F ve EK-G’de sunulan ilgi (ç:d) Olağanüstü Genel Kurul Toplantı Tutanakları Blok Temsilcileri tarafından imzalanmış;
(a)Hazirun Cetvelleri hazırlanmış,
(b)Karar defterine yazılarak site sakinlerine yayımlanmıştır.
(3)Diğer bir ifade ile “Yüklenici”nin ; Blok Temsilcilerinin katılımı olmadan bir Olağanüstü Genel Kurul yaptığı izlenimine karşılık; Kat Malikleri tarafından yapılan Olağanüstü Genel Kurul ile; Kat Mülkiyeti Kanunun öngördüğü çoğunluğun imzaları alınmış ve kararlar TOKİ dahil ilgili bütün adreslere gönderilmiştir..
(4)Diğer önemli bir ayrıntı ise;
(a)Neveser Taşdelen Konakları Sitesinde yürütülen güvenlik, temizlik ve ortak alan aydınlatması vb. hizmet giderleri Ocak 2009 tarihinden itibaren Kat Malikleri tarafından ilgi(ç:d) ile görevlendirilen yönetim tarafından karşılanmaktadır,
(b)Diğer bir ifade ile yönetici olduğunda ısrar eden yüklenici temsilcileri, ortak hizmetlerle ilgili olarak bir ödeme yapılacağında:
(1) Susma haklarını kullanmakta,
(2)Ödemelerin ilgi(ç:d) ile görevlendirilen yönetim tarafından yapılması karşısında sessiz kalmaktadır.
4.Yüklenici temsilcileri tarafından iddia edilen “yönetim sorunu”nun maksatlı olarak ortaya atılmış olabileceği ve dikkatleri yapay olarak yaratılan “yönetim sorunu”na çekerken:
a.Eksik ve kusurlu işlerin zaman içinde unutturulmasının hedeflenebileceği,
b.İlgi yazılarda gündeme getirilen sorunlara ek olarak yeni tespit edilecek eksikliklerin gündeme getirilmesini önleyici gayret içinde olunabileceği,
c.Yönetim sorununun gecikme nedeni olarak gösterilmek istenebileceği,
b.Kesin kabul aşamasında teminatlarını alabilmek hedefine yönelik düşüncelerinin bulunabileceği kanaati edinilmiştir.
5.Üzerinde teknik inceleme yapılması gerektiği kıymetlendirilen konulardan birisinin de;
a.Bir alt kata su kaçıran kapalı yüzme havuzuna ilişkin olarak;
(1)İlgi (f, g, j, r, aa, ab) kapsamında gündeme getirilen endişelerin devam ettiği,
(2)Kapalı yüzme havuzu için ilgi (ab ve ad) kapsamında yapıldığı ifade edilen tadilatın yeterliliği,
b.Süs havuzlarında yaşanan aynı aksaklık için tedbir alınıp alınmadığı konusundaki tereddütlerin giderilemediği,
c.Kapalı yüzme havuzu ve süs havuzları için alt taraftan gözleme imkanı bulunduğu için gözlemlenebilen su kaçırma sorununun, benzer şekilde (ancak alt taraftan gözleme imkanı bulunmayan) açık yüzme havuzu ve su depoları için de test edilmesine ihtiyaç duyulduğu hususlarıdır.
6. Kat Malikleri olarak bizlerin de katılımı ile TOKİ Bşk.lığı tarafından yerinde inceleme yapılmasını, projenin bütününe ilişkin ve kesin kabul tarihi ile bağlantılı olmaksızın sitede yaşamın başlamasına müteakip Kurumunuzun sitenin tüm alt yapısı ile eksiksiz ve çalışır halde teslimine yönelik sorumluluğu bulunduğundan, Kurumunuzun da iştiraki ile yapılacak ilk olağan genel kurul toplantısına kadar “sosyal tesislerin Denetim Kurulu’na ve/veya site yönetimi ve yüklenicilerden bağımsız olarak kat malikleri arasından oluşturulacak bir kurula geçici olarak teslimini” ve böylelikle mağduriyetimizin giderilmesini talep ederiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder