Komşularımızın emek vererek kaleme aldığı değerlendirmelere saygı duyuyorum. Katıldığım bu değerlendirmelerin özel ayrı bir yeri olmalı anlayışı ile bu sayfada (göz önünde) tutulması gerektiğine inanıyorum. Yazıların kaynağı mail grubumuzda bulunduğundan ayrıca isim vb. alıntısı yapmadan aslına sadık
kalarak blogda (aşağıda) yer vermeye çalıştım.
Bu tür değerlendirmeler aynı zamanda Neveser’deki Kurumsal yapının oluşmasına da katkı sağlamaktadır. Diğer ifade ile bilinçli komşularımızın oluşturduğu Denetim Mekanizması olarak yönetim ve Neveser sakinleri olarak bizler de istifade etmeliyiz.
Şimdi sıra yönetimde. Sorumluluk bilinci olan, şeffaflıktan korkmayan ve hesap verecek kadar yürekli olması beklenen yöneticilerimizin cevaplarını bekliyoruz.
Sayın site sakinlerimiz,
Bu akşam yönetim tarafından 2013 işletme projesi olarak hazırlanan ödeme planı dairelere dağıtıldı. Almayanlar olabileceği gibi alanlarımız mutlaka olmuştur. Tabi bu seçilen yönetimin işletme projesi olmadığı gibi kabul edilmiş bir bütçe de değildir.
Ama aklıma gelen şu soruları herkesin sorması gerektiğini düşünüyorum. Bu bütçeyi hazırlayanlar ve savunacaklar genel kurulda aşağıdaki sorularıma hazırlık yapmaları için şimdiden sormak istiyorum Önce hazırlanan bütçenin ne anlama geldiğini kısa özetleyeyim. ( 01.01.2013-31.12.2013 dönemi Tahmini İşletme ve Tahmini Yatırım bütçesi tablolarından alınmıştır)
Daireler 2013 işletme bütçesi aidatı 2013 Yatırım bütçesi aidatı Toplam aidatlar
1+1 240 TL 132 TL 372 TL
2+1 275 TL 132 TL 407 TL
3+1 328 TL 132 TL 460 TL
4+1 330 TL 132 TL 462 TL
Normal bir işletme bütçesi hazırlanırken mevcut sabit giderlere (gerçekleşen aylık ve yıllık harcamalar) yıllık açıklanan enflasyon oranı civarında makul bir artış ilave edilerek işletme bütçesi oluşturulur. Sonra dairelere göre ödeme planı çıkarılır. Herhalde bu bütçe de buna benzer hazırlanmıştır ama esas benim sorularım 560 000 TL lik yatırım bütçesi ile ilgilidir.
1.Site etrafı duvar üstü aydınlatma yapılması : 150 00 TL ( Bu rakam nasıl hesaplandı merak ediyorum. Duvar aydınlatma alt yapısı yok mu, duvar 1 metre yukarı kalktı ise 1 metrelik ek kablo ile lambayı bağlayacaksın. Elektrikçimiz mevcut değil mi?. Çevre duvarımız 1500 metredir 1 metreye 100 TL nasıl harcanıyor? Yeniden sıfırdan yapılsa bile bu kadar tutmaz. Soruyorum bu rakamın ayrıntısı nedir.?
2.TV kanalları karasal yayın alt yapı yenilenmesi: 75 000 TL. Hani uydu yayını yapılmıştı, geriye mi dönüyoruz.? Paralarını da ek bütçe ile ödenmemiş mi idi?
3.İSKİ geçmiş dönem ödemesi: 100 000 TL. Bu geçmiş dönem ödemeleri hiç bitmez mi, ne demek İSKİ ödemesi fatura her ay gelip ödeme yapılmıyor mu? Yönetim takip etmiyor mu, site müdürü takip etmiyor mu bu nasıl iştir? Her sene geçmiş için para mı istenir?
4. Kamera sistemi 2012 ödemeleri: 75 000 TL. Geçen sene bu sistem için bu ortamda bir sürü yazı yazdım. O zaman ki yönetimin başı bana hakaret yazısı yazmıştı. 2012 bunun için ek bütçe ödemeleri yapıldı. Hala bitmedi mi ki 2013 için de 75 000 TL daha isteniyor. Bunu o dönemin yönetiminden neden sormuyorsunuz?
5.Bahçe bakım, bitki ve ağaçlandırma ödemeleri: 160 000 TL. Peyzaj projesi sıfırdan yapılsa ancak bu paraya mal olur. Yine 2012 yılında ek bütçe içerisinde bu kalem yok mu idi.
Geçmişteki açıkları veya yanlış yapılan harcamaların ödemelerini yatırım bütçesi altında mı toplamayı planlıyorsunuz. Lütfen şeffaf bir şekilde Genel kurulda ayrıntıları ile bu yatırım bütçesini açıklamanızı rica ediyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder