Konu kapsamındaki detaylar Kat Mülkiyeti Kanunu (KMK) ve Yönetim Plânlarında bulunabilir. Apartman/blok veya site yönetimi KMK’da gösterilen esaslara uygun olarak yapılacak seçim
yoluyla görevlendirilir.
Kat Malikleri arasından veya dışarıdan bir yönetici veya Yönetim Kurulu seçilebilir. Denetim Kurulları da aynı anlayışla görevlendirilebilir.
Yönetici veya Yönetim Kurulu; yönetimi doğrudan kendisi üstlenebileceği gibi, dışarıdan profesyonel yönetim hizmeti satın alınması da tercih edilebilir.
Diğer bir ifade ile; blok ve bağımsız bölüm sayısının büyüklüğüne bağlı olarak yönetim kadrosuna ek olarak profesyonel yönetim hizmeti alınması da mümkündür.
Profesyonel yönetim hizmeti satın alınması yoluna gidilmiş ise; profesyoneller günlük işleri yaparken yönetim kurulu işleyişi takip edecek, gerektikçe profesyonellerin yaptıklarına müdahale edebilecektir.
Yönetim hizmeti alınmasının maddi bir karşılığı olacağından; bütün harcamalarda olduğu gibi söz konusu yönetim hizmeti satın alınması için gerekli kaynağın bütçe (İşletme Projesi)’de karşılığının bulunması gerekmektedir.
İşletme Projesi ise her yıllık Genel Kurul Toplantılarında onaylanacak bir doküman olarak ayrı önem sahiptir.
“Yönetim Plânı”ndaki ayrıntılar ile “İşletme Projesi”ndeki rakamsal değerler bilinmeden yönetime ilişkin değerlendirme yapılması mümkün olmayacaktır. “Neden bu miktarlarda aidat toplanıyor veya bu paralar nereye gidiyor?” diye sormadan önce Yönetim Plânı ve İşletme Projesine göz atmamız gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder