2009 yılı Mayıs–Haziran aylarında su kesintileri yaşanmıştı. Hidrofor devreye girmemiş, özellikle C blokların üst katları su sorunu yaşamışlardı. O dönemde İSKİ görevlileri bir dizi çalışma yapmış, siteye gelen ana vana ve site içindeki dağılımı sağlayan sisteminde iyileştirmeler yapmıştı. Söz konusu çalışmalarda edinilen tecrübeler kurumsal hafıza olarak adlandırabileceğimiz bir yerlere yazılmamıştı. Gönül istememekle birlikte; tekrar su sorunu çıktığında aynı tecrübeleri tekrar yaşamak (suların kesilmesi) yerine, İşletme El Kitabına aktarılacak güncel bilgilerle en azından
önleyici tedbirler geliştirilebilir. Bu yapılmadığı takdirde aynı sorun ile tekrar karşılaşılıncaya kadar İSKİ suyunun dairelerimizdeki musluklardan akışı gündem konusu olmayacaktır.
Bir diğer örnek; 2010 yılı sonbaharında meydana gelen aşırı yağışlar sırasında kapalı garajları su basmıştı. O dönemde yüklenicinin tesis ettiği üç adet tahliye pompasının arızalı olduğu, aşırı yağışlarda bu motorların (faal olsa dahi) yeterli olmayacağı değerlendirmesi yapılmış ve sistem iyileştirilmişti. Sonraki süreçte aynı miktarda yağış meydana gelmediğinden kapalı garajların su tahliye sistemi gündem oluşturmadı. Söz konusu dönemdeki tecrübeler o anı yaşayanların hafızalarında bırakıldı.
Benzer konulardaki bilgi birikimi ve teknik tespitlerin, hazırlanacak “İşletme El Kitabı”na aktarılması kurumsal hafıza oluşturulmasını kolaylaştırılacaktır.
Örnekler çoğaltılabilir. Mesai dışı saatlerde (özellikle gece) asansör vb. arızası olduğunda hareket tarzlarının ne olacağı, kiminle nasıl iletişim kurulacağı konusunda kurallar belirlenmelidir.
Yangın sisteminin (ortak alanlar/blok içleri dahil) çalışırlığı konusunda denemeler yapılmalı, sonuçlar gelecekteki uygulamalara yansıtılmalıdır.
Arıza oranlarının en aza indirilebilmesi amacıyla; teknik malzeme için onarıma gelen firma yetkililerine site teknik personelinin nezaret etmesi sağlanmalı, periyodik bakım gerektiren ve site çalışanlarının yeteneklerine uygun olan konularda işletme/bakım eğitimleri alınması ve sertifikalandırılması sağlanmalıdır. Konu kapsamındaki detaylar İşletme El Kitabına yansıtılmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder