Neveser’deki yaşam kalitesinin arzu edilen seviyede olmasında;
-Yönetimin ve profesyonel yönetim şirketinin kurumsal bir anlayış içinde vereceği hizmetler özel önem sahiptir.
-Denetim Kurulunun da bu hizmetleri değerlendirmesi ve tespitlerini komşularımızla
paylaşması aynı öneme sahiptir.
Günümüzde yaşanmakta olan süreçlerle ilgili olarak yapılan eleştiriler veya başlatılan yasal süreçler karşısında şeffaflıkla cevap/çözüm aranması yerine, önceki dönemlere gönderme yapılarak “ama önceki dönemde de şu hata yapılmıştı” anlamına gelecek savunma mekanizmaları devreye girebilmektedir.
Önceki dönem yapılan hatalar var ise; Kat Mülkiyeti Kanunu, Site Yönetim Planı ve Genel Kurulu kararlarına uygun olarak işlem yapılmalıdır. Bu durum bugün yönetim sorumluluğunda bulunanlara hata yapma hakkını verebilir mi?
Bugünkü uygulamalar nedeniyle haksızlığa uğradığını düşünenler, site yönetimine yaptıkları başvuruların sonuçsuz kalması üzerine adalete müracaat etmek zorunda kaldıklarında adalete gitmek dışında ne yapabilirler?
Adalete başvuranlara “önceki şu şu konular için mahkemeye gitmediniz, neden şimdi bu konular için yasal süreç başlatıyorsunuz” sorusu sorulabilir mi?
Cevap çok basit. Ne zaman mağduriyet hissedersem o zaman bu durumu düzeltici girişimde bulunurum ve durumun vahametine uygun seviyede tedbir almaya çalışırım.
Gelelim önceki döneme ilişkin eleştirilere.
2009-2010 dönemi Denetim Raporlarında; bugüne taşınan sorular için aşağıdaki açıklamalar yapılmıştı:
12 Nisan 2010 tarihli Denetim Kurulu Raporu V, EK-F ( Önceki Denetim Raporlarında yer alan konularda yapılan işlemler ve değerlendirmeler) Md.1.a ve devamında yer alan;
(2)Komşularımızdan gelen eleştirilerin bir bölümü de; Yönetim Şirketi Gn. Md., Site Md. ve Muhasip ile ilgili eleştirilerdir. Söz konusu profesyonel görevliler sitemizin çalışanlarıdır. Yönetim Kurulu Başkanlığının talimatları, sınırlamaları içinde ve kontrolünde mesai yapmaktadırlar. Neveser’de yürütülen hizmetlerin bütün sorumluluğu Site Yönetim Kurulundadır.
(3)Çalışanlar ile ilgili eksiklikler tespit edildiğinde Yönetim Kurulu veya Denetim Kurulu ile temas kurulması (e-mail / telefon vb.) gerekli tedbirlerin bir an önce alınması bakımından önem arz etmektedir.
(9)Büyük bir site olan Nevser’de Yönetim ve Denetim Kurulları ile çalışanlarımızın dikkatinden kaçan eksikliklerin bulunması doğal kabul edilmelidir.
(10)Komşularımız tarafından tespit edilen eksiklikler, hatalı uygulamalar veya Neveser’deki yaşam kalitesine katkı sağlayacağı değerlendirilen önerilerin / olumlu-olumsuz eleştirilerin / soruların / sorunların Yönetim Kuruluna iletilmesi beklenmektedir.
(11)“Söz uçar yazı kalır” veciz sözünden hareketle dilek / temenni / istek / öneri vb. hususların e-ortamda veya yazılı olarak (Yönetim Kurulu veya Denetim Kuruluna) iletilmesinin iş süreçlerini hızlandıracağı ve Denetim Kurulunu yapacağı kontrollerin etkinliğini artıracağı değerlendirilmektedir.
Yukarıda arz edilen açıklamalar söz konusu dönemin Denetim Kurulu raporlarında birçok defa tekrarlanmasına karşılık;
-Denetim Kuruluna o dönemde yazılı (kâğıt veya elektronik ortamda) hiçbir talep/şikâyet vb. iletilmemiştir.
-Ayaküstü konuşmalarla hukuki işlem başlatılmasını gerektiren ithamlarda bulunulduğunda, iddia edilen konuların suç kapsamına girdiği, yasal süreç başlatılmasına esas olacak şekilde belge (dilekçe, tutanak veya iddia edilen konu hakkında başka doküman vb.) talepleri karşılıksız bırakılmıştır.
İddiaların doğru olma ihtimali kadar, aslının çıkmaması halinde ortaya çıkabilecek ciddi mağduriyetlerden kaçınılmıştır.
Burada iddia sahiplerinin inandırıcı olmak yerine “ben söylerim, yönetim veya denetim işlem yapar” anlayışını saygıyla karşılayabiliriz. Ancak mağduriyetin devam ettiğine inananların; adalete başvurmak yerine dedikodu malzemesi üretmelerini de anlamlı buluyoruz. Adalet kapısının herkese açık olduğunu bir kez daha hatırlatıyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder